(+386) 02 630 0020 za.nas@oslovrenc.si

RAZŠIRJEN PROGRAM – RAP

Na naši šoli se razširjeni program izvaja pred začetkom in po zaključku obveznega programa, saj se učenci vanj vključujejo prostovoljno. Za učence 1. razreda se izvaja del razširjenega programa zjutraj pred začetkom obveznega programa (prejšnje jutranje varstvo za učence 1. razreda), in sicer glede na potrebe staršev.

Pri pripravi dejavnosti v razširjenem programu smo upoštevali načela kurikularnega dokumenta:

  • odprtosti, izbirnosti (učenci dejavnosti izberejo), heterogenosti skupin (učenci iz različnih razredov, oddelkov), fleksibilnosti (se spreminjajo glede na interese in potrebe učencev, ponujajo se nove, vključujejo se novi učenci, trajanje je lahko strnjeno…) avtonomije, odgovornosti (dejavnosti se izvajajo v skladu s letno pripravo, z načrtovanimi cilji, dejavnosti se redno izvajajo), upoštevanja potreb in interesov učencev (učenci izbirajo dejavnosti, sooblikujejo dejavnosti, prispevajo ideje, izbirajo načine in poti izvajanja dejavnosti), formativnega spremljanja (vključevanje elementov FS) in samoregulacije (načrtovanje lastnega dela, načrtovanje prostega časa,…), spodbujanja inovativnosti in ustvarjalnosti (odprte naloge, izzivi, raziskovanje, eksperimentiranje, reševaje problemov,…).

Ponujene so vsebine vseh treh področij kurikularnega dokumenta – tretjinska razporeditev:

  • 1/3 vsebin področja Gibanje in zdravje za dobro telesno in duševno počutje,
  • 1/3 vsebin področja Kultura in državljanska vzgoja ter
  • 1/3 vsebin področja Učenje učenja.

Za izvajanje razširjenega programa imamo v šolskem letu 2024/2025 na voljo 176 ur. Vse ure v razširjenem programu so v skladu z novim Pravilnikom o normativih in standardih dolge 45 minut.

Posledično lahko v okviru razširjenega programa ponudimo tudi nemščino od 3. do 6. razreda, in sicer po 2 uri tedensko. 

Seznam dejavnosti v Rapu po sklopih ter po urah glede na prijave v začetku septembra 2024:

SKUPAJŠt. učencevŠt. skupinŠt. PU/teden
UČENJE UČENJA5885071
GIBANJE IN ZDRAVJE ZA DOBRO TELESNO IN DUŠEVNO POČUTJE6394069
KULTURA IN DRŽAVLJANSKA VZGOJA5673536
SKUPAJ1794125176

Učencem bomo v letošnjem letu ponudili naslednje dejavnosti:

Igre v telovadnici (TEL, 1., 2. r.) – Elementarne športne igre in družabne igre ter spoznavanje športa na igriv način.

Skupaj nam je lepše (SKU, 1.–3. r.) – Igranje družabnih iger, risanje in barvanje.

Plesne urice (PLE, 1.–3. r.) – Spoznavanje in ustvarjanje plesnih gibov.

Glasbena igralnica (GLI, 1.–3. r.) – Igranje na glasbila in spoznavanje različnih glasbil. Ustvarjanje glasbenih spremljav.

Med angleškimi pravljicami (MAP, 1.–3. r.) – Poslušanje pravljic v angleščini ob slikah in konkretnih materialih; po poslušanju uprizarjanje in sodelovanje v igrah, vezanih na besedišče zgodbe .

Mladi lutkarji (MLU, 1.–3. r.) – Spoznavanje osnov lutkovne umetnosti, priprava lutkovne predstave, izdelava lutk in ogled lutkovne predstave.

Radi pojemo (RPO, 1.–4. r.) – Prepevanje otroških pesmi in sodelovanje na prireditvah.

Dober tek (DOT, 1.–5. r.) – Priprava na kosilo, bonton prehranjevanja, kosilo.

Vaja ne razvaja (VNR, 1.–5. r.) – Reševanje vaj za utrjevanje znanja, domača naloga, branje.

Popoldanski miš maš (MŠM, 1.–5. r.) – Aktivno preživljanje prostega časa.

Spretni prstki (SPR, 1.–5. r.) – Pletemo, šivamo in ustvarjamo iz različnih materialov.

Stare igre (STI, 1.–5. r.) – Igre v naravi, v gozdu, na travniku ali razgibavanje – ples za sprostitev.

Plezalni vrtec (PLV, 1.–6. r.) – Osnove športnega plezanja.

12-šola (12Š, 1.–9. r.) – Nadgrajevanje znanja, reševanje miselnih izzivov, priprava na tekmovanja

Zmorem več (ZMV, 1.–9. r.) – Utrjevanje znanja, dodatna razlaga učne snovi in odpravljanje vrzeli v znanju.

Likovna ustvarjalnica (LIU, 1.–9. r.) – Izdelovanje izdelkov iz papirja, odpadne embalaže in drugih materialov.

Lonček kuhaj (KUH, 1.–9. r.) – Priprava različnih jedi po izboru učitelja in učencev.

Šolske igrarije (ŠIG, 1.–9. r.) – Urjenje pozornosti, koncentracije, slušnega in vidnega spomina, priprava na preizkuse ocenjevanj znanj, avtomatizacija osnovnih šolskih znanj preko zabavnih dejavnosti.

Lahko pomagam? (POM, 1.–9. r.) – Vse leto medgeneracijsko sodelovanje, humanitarne akcije, ozaveščanje o predsodkih in stereotipih ter krepitev vrednot.

RAP Erasmus (ERA, 1.–9. r.) – Mednarodno sodelovanje – spoznajmo prijatelje iz tujine, njihove konjičke, igre, … kje živijo, kaj delajo v šoli…

Skupnost učencev šole (SUŠ, 1.–9. r.) – Sodelovanje učencev pri šolskih dejavnostih.

Mreženje (MRE, 1.–9. r.) – Krepitev dobrih medosebnih odnosov, razvijanje pozitivne samopodobe posameznikov.

Učenje učenja (UČE, 1.–9. r.) – Učenje strategij uspešnega učenja.

Ringaraja (RIN, 2.–9. r.) – Učenci bodo spoznali ljudske plese in igre iz domačega okolja, spoznali bodo stare običaje. Pri folklori se bodo naučili veliko novih zbadljivk, šaljivk in izštevank.

ŠahMat (ŠAH, 2.–9. r.) – Spoznavanje šahovskih osnov in igranje šaha.

Beremo (BER, 2.–9. r.) – Razvijanje tehnike branja, bogatenje besednega zaklada.

Zabavni šport (ZŠP, 3., 4. r.) – V telovadnici se srečujemo z različnimi športi.

Nemščina (NEM, 3.–6. r.) – Učenje drugega tujega jezika.

Čarobne besede (ČAR, 4., 5. r.) – Igrajmo se z besedami različnih jezikov.

Lutkalnica (LUT, 4.–6. r.) – Oblikovanje in izdelovanje preprostih lutk, spoznavanje značilnosti  lutkovne tehnike in animacije, razvijanje ročnih spretnosti ter preko improviziranega dialoga z lutkami spoznavati osnovne zakonitosti nastopanja. 

Med dvema ognjema (MDO, 4.–6. r.) – Igranje igre med dvema ognjema oz. med štirimi ognji. 

Športko (ŠPO, 4.–6. r.) – Razgibajmo se skupaj.

Modeliranje (MOD, 4.–6. r.) – Načrtovanje in izdelava različnih modelov iz lesa in umetnih mas.

Robotika (ROB, 4.–7. r.) – Učenje programiranja robotov.

Reading & lesen (R&L,4.–9. r.)-Branje in pogovor o knjigah v angleškem in nemškem jeziku.

Vesela šola (VEŠ, 4.–9. r.) – Na zabaven način pridobiti novo znanje in se pripraviti na tekmovanje.

Male sive celice (MSC, 4.–9. r.) – Vsebine za tiste, ki želijo znati več.

Drug z drugim (DZD, 4.–9. r.) – Obogatene vsebine razrednih ur.

Kolesarski izpit (KOL, 5. r.) – Priprava in pridobitev kolesarskega izpita.

Mladi pevci  (MLP, 5.–9. r.) – Prepevanje otroških in mladinskih pesmi ter sodelovanje na prireditvah.

Žogarije (ŽOG, 5.–9. r.)-Igrarije z žogo na 101 način.

Vrstniška mediacija (MED, 5.–9. r.) – Spoznavanje tehnik uporabe mediacije pri reševanju medvrstniških sporov.

Gledališče (GLE, 6., 7. r.)-Skozi igro stopim v čarobni svet gledališča, postanem igralec/igralka v šolski gledališki skupini Smrk-av-ci in se predstavim na pravih odrskih deskah.

Tour de Lovrenc (TOU, 6.–9. r.) – Kolesarjenje po kraju, kolesarki poligon, poznavanje prometnih pravil, tekmovanje Kaj veš o prometu.

Eko in vrt (EKO, 6.–9. r.)-Urejanje šolskega vrta, sadovnjaka.

Naše živalce (ŽIV, 6.–9. r.) – Hranjenje in skrb za šolske ljubljenčke.

Nogomet (NOG, 6.–9. r.) – Osnove nogometa in igra.

Radio Bla bla (RAD, 6.–9. r.)-Sestavljanje, zbiranje informacij in priprava radijskih prispevkov o aktualnih dogodkih na šoli, v kraju in po svetu.

Prva pomoč (PVP, 6.–9. r.) – Učenje prve pomoči.

Raketno modelarstvo (RAM, 7.–9. r.)-Načrtovanje, izdelava in izstreljevanje različnih modelov in tipov raket.

Zvite novice (ZVN, 7.–9. r.) – Šolski časopis.

Smrk-av-ci (SMR, 8., 9. r.) – Nadaljevanje dejavnosti Gledališče.

Raziskovanje (RAZ, 8., 9. r.) – Priprava raziskovalnih nalog.

Dostopnost