Razširjeni program
Na naši šoli se razširjeni program izvaja pred začetkom in po zaključku obveznega programa, saj se učenci vanj vključujejo prostovoljno. Za učence 1. razreda se izvaja del razširjenega programa zjutraj pred začetkom obveznega programa (prejšnje jutranje varstvo za učence 1. razreda), in sicer glede na potrebe staršev.
Pri pripravi dejavnosti v razširjenem programu smo upoštevali načela kurikularnega dokumenta:
odprtosti, izbirnosti (učenci dejavnosti izberejo), heterogenosti skupin (učenci iz različnih razredov, oddelkov), fleksibilnosti (se spreminjajo glede na interese in potrebe učencev, ponujajo se nove, vključujejo se novi učenci, trajanje je lahko strnjeno…) avtonomije, odgovornosti (dejavnosti se izvajajo v skladu s letno pripravo, z načrtovanimi cilji, dejavnosti se redno izvajajo), upoštevanja potreb in interesov učencev (učenci izbirajo dejavnosti, sooblikujejo dejavnosti, prispevajo ideje, izbirajo načine in poti izvajanja dejavnosti), formativnega spremljanja (vključevanje elementov FS) in samoregulacije (načrtovanje lastnega dela, načrtovanje prostega časa,…), spodbujanja inovativnosti in ustvarjalnosti (odprte naloge, izzivi, raziskovanje, eksperimentiranje, reševaje problemov,…).
Na izvedbeni ravni se realizacija načel izkazuje v organizaciji, zato:
- se mora v urniku predvideti možnost za tiste, ki to potrebujejo;
- prehajanja med skupinami;
- prilagajanje različnim potrebam (npr. več časa za pisanje domačih nalog in samostojno učenje).